Bemiddeling

Lukt het niet om met de ondernemer overeenstemming te bereiken over de wijze waarop de opleveringsklachten of de garantieklachten worden afgewikkeld, maar wilt u er met elkaar nog wel op een minnelijke wijze uit komen, dan kunt u Woningborg kosteloos om bemiddeling vragen.

Een bouwkundig inspecteur van Woningborg zal dan door middel van een bemiddelingsafspraak met u en de ondernemer trachten tot een gezamenlijke oplossing te komen. De afspraak zal plaatsvinden in de woning, zodat de klacht direct kan worden beoordeeld en besproken. Van het bezoek zal een rapportage worden gemaakt waarin de bouwkundige zijn bevindingen aangeeft. Indien nodig, worden hierbij eventuele onderzoeks- en/of hersteladviezen aangegeven. Zijn er tijdens het bezoek tussen u en de ondernemer al afspraken gemaakt, dan worden deze in het rapport vastgelegd. De rapportage heeft een adviserend karakter en is geen bindende uitspraak.

Bemiddeling kunt u aanvragen door middel van ons formulier ‘Aanvraag voor bemiddeling’. Klik hier om naar het formulier te gaan.

Slaagt de bemiddeling onverhoopt niet, dan kunt u gebruik maken van de tussen u en de ondernemer overeengekomen Geschillenregeling. Meer informatie hierover leest u hier.

Mocht u nog meer informatie willen, belt u dan met de klachtenlijn van Woningborg: telefoonnummer 0182 - 592 989, te bereiken van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 12.00 uur.

Meer informatie omtrent garantieklachten kunt u lezen via: Klachten algemeenKlachtenprocedureGeschillenregeling en Beroep op de herstelwaarborg.

Wij gebruiken cookies om deze site optimaal te laten werken. Lees hier meer over cookies. Akkoord